Haber Program 2.0.5.8 İndir | Sitene Sondakika Ekle | Ana Sayfam Yap | Giriş | Künye | İletişim 25 Ekim 2014 Cumartesi 15:37  
 
Googleda Ara
Haberlerde Ara
Resimlerde Ara
TV KÖŞESİ
Canlı Tv İzle
TARİHTE BUGÜN
ŞANS OYUNLARI
Ayrıntılar
Ayrıntılar
Ayrıntılar
SÜPER LİG
Takım
1. Bursaspor 23 
2. Trabzonspor 20 
3. Fenerbahçe 17 
4. Kayserispor 17 
5. Antalyaspor 17 
6. 14 
7. Besiktas 13 
8. Ankaragücü 13 
9. Galatasaray 13 
10. Büyüksehir Bld. 13 
11. Manisaspor 12 
12. Gaziantepspor 10 
13. Eskisehirspor
14. Gençlerbirligi
15.
16. Sivasspor
17. Konyaspor
18. Kasimpasa
Detaylı puan tablosu için tıklayınız!
ABONELİKLER
Sitemiz Anadolu Ajansı ve Chan Haber Ajansı Üyesidir.
Add to Google
  Sağlık
DİKKAT EKSİKLİĞİ - HİPERAKTİVİTE
Dikkat eksikliği ve hiperaktive bozukluğuna çözüm
Yazı Boyutunu Büyüt: | 1 | 2 | 3 | 4 |
Dikkat eksikliği ve hiperaktive bozukluğuna çözüm
08 Ekim 2008 Çarşamba 12:00

Çocuklarda Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu doktor kontrolunde olmalı...

Gaziantep Üniversitesi (GAZÜ) Tıp Fakültesi Endokrinoloji ve Metabolizma Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ersin Akarsu, çocuklarda sıkça görülen 'Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğuna (DE/HB)'' ancak uzman bir psikiya'trist gözetiminde tanı konulabileceğini ve çok ciddi bir değerlendirme sonucunda ilaç tedavisini karar verilebileceğini bildirdi.

''Çocuklarda Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu'' konulu panele, GAZÜ Tıp Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ersin Akarsu, GAZÜ Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Semih Summak, ve İç Hastalıkları Merkezi Beslenme Uzmanı Yasemin Koçum konuşmacı olarak katıldı.

Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunun (DE/HB)hormonal ve metabolik boyutuna değinen Akarsu, DE/HB'ye ancak uzman bir psikiyatrist gözetiminde tanı konulabileceğini ve çok ciddi bir değerlendirme sonucunda ilaç tedavisine karar verilebileceğini söyledi.

Belirtilerin kötüleşmesini önlemede beslenme ve metabolik boyutun DE/HB'li çocuklar için önemli olduğuna dikkat çeken Akarsu, ''Bazı troid rahatsızlıkları da DE/HB ile karıştırılabilir. Bu nedenle birden fazla uzmanın iş birliği gereklidir. DE/HB'de bazen beyin glukozu gereği gibi kullanamıyor, bu nedenle ortaya çıkan fazla enerji hiperaktif belirtilerin kötüleşmesine neden olabiliyor'' diye konuştu.

Bu haber 3318 kez okunmuştur.
Kaynak: AA
  Haberleri, Hava Durumunu ve Doviz Kurlarını bilgisayarınızdan takip etmek için tıklayınız.
  Bu habere oy verin
  En çok puan alan haberler
Toplam 3 ziyaretçi
Ortalama 10 Puan verdi.
Yorum Yaz
Arşivime Ekle
Arkadaşıma Gönder

"Dikkat eksikliği ve hiperaktive bozukluğuna çözüm" başlıklı habere ilk yorumu siz yapın!

 Yeni Eklenen Sağlık Haberleri
Epilasyonda Kalbi Durdu 25.10.2014 12:47
21 Ekimde Ankarada Tunalı Hilmi Caddesinde gittiği özel bir güzellik kliniğindeki lazer epilasyonu sırasında fenalaşıp Ankara Eğitim Araştırma Hastanesine kaldırılan Tülay Kızılboğa hayatını kaybetti.
Kategori: Sağlık
Antibiyotik Yerine El Temizliği 25.10.2014 12:16
Sağlık Bakanlığı, özellikle grip mevsiminin başladığı, MERS şüphelilerinin ortaya çıktığı dönemde hem hekimlere hem de topluma yönelik önlemleri hayata geçirmeyi planlıyor.
Kategori: Sağlık
Koyu Saçlara Makyaj Önerileri 21.10.2014 15:30
Cilt, göz ve saç renginize en uygun makyaj modellerini keşfedebilirsiniz. Bunun için yapmanız gerekenler çok basit...
Kategori: Sağlık
Topuklu Ayakkabı Varis Yapar mı? 21.10.2014 11:55
Hanımlar vazgeçemiyor ama uzmanlar topuklu ayakkabıların varis hastalığının gelişmesindeki en önemli faktörlerden birisi olduğunu söylüyor.
Kategori: Sağlık
Gebelikte Son Gelişme! 20.10.2014 11:28
ABD'de yapılan bir araştırma gebelikte aşermenin hormonlardan kaynaklanmadığını ortaya koydu.
Kategori: Sağlık
MERS Alarmı Verildi! İşte Riskli Kişiler 18.10.2014 17:51
Sağlık Bakanlığı, Suudi Arabistan'dan Türkiye'ye döndükten 5 gün sonra hayatını kaybeden Türk hastanın, önceki gün tetkik sonuçlarına göre MERS-CoV olduğunun belirlenmesi üzerine alarma geçti.
Kategori: Sağlık
Ruj Sürmenin İncelikleri 18.10.2014 16:39
Güzel bir kadının dudakları dikkat çekici olmalıdır. Ancak ruj sürerken dikkat edilmesi gereken çok önemli noktalar vardır. İşte onları listeliyoruz...
Kategori: Sağlık
Kadınlar Bu Konuda Daha Duyarlıymış! 18.10.2014 12:20
Sürücü adaylarının eylül ayı sonunda girdiği direksiyon sınavında kadın sürücü adaylarının emniyet kemeri takmada erkeklere karşı daha duyarlı olduğu belirlendi.
Kategori: Sağlık
Romatizmal Hastalık Belirtisi Olabilir 17.10.2014 17:32
Ağız yaraları romatizmal hastalıktan olabilir Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi Dahiliye-Romotoloji Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Ali Şahin, "Ağız bölgesinde sık sık tekrarlayan yaralar romatizmal hastalığın habercisi
Kategori: Sağlık
İstanbul'da Yeni Ebola Kabusu 17.10.2014 16:54
İstanbul Atatürk Havalimanı Dışhatlar Terminali'nde fenalaşan Endonezyalı turist, kaldırıldığı hastanede hayatını kaybetti. Ebola şüphesi nedeniyle Adli Tıp Kurumu'na kaldırlan cenaze, izole bir ortamda muhafaza altına alındı, kan örnekleri yurtdışın
Kategori: Sağlık
Diplomalı Anneler Geliyor 17.10.2014 11:41
Sağlık Bakanlığı, gebelerin doğumla ilgili bilgilendirilmesi, bilinçli doğum yapabilmesi ve yeni rollerini benimseyebilmesi için bilgi ve becerilerin kazandırılacağı "Gebe Bilgilendirme Sınıfları" açacak.
Kategori: Sağlık
Göbeğinizi Eritecek Tüyolar 15.10.2014 13:00
Kadınların vücutlarında en dikkat etttikleri yerlerinden biri de göbek... İşte birkaç ipucuyla mükemmel bir karına sahip olmanın yolları!
Kategori: Sağlık
Mükemmelliyetçi Kişiler Bu Hastalığa Yakalanıyor 11.10.2014 16:40
Doç. Dr. Kaşifoğlu, açıklanamayan genel vücut ve eklem ağrılarına yıllardır tanı konulamaması ve kişiye çevresindekilerin "hastalık hastası" olarak bakmasının, fibromiyaljiden kaynaklanabileceği uyarısında bulundu.
Kategori: Sağlık
Romatoid Artrit Evliliği Olumsuz Etkiliyor 11.10.2014 15:02
Halk arasında "iltihaplı eklem romatizması" olarak bilinen "romatoid artrit"in (RA), yaşam kalitesini ve evlilik hayatını olumsuz etkilediği belirtildi.
Kategori: Sağlık
Akıllı Telefonların Kilo Aldırdığı Ortaya Çıktı 10.10.2014 15:46
Araştırmalara göre gece yatak odanızda uyurken sarj ettiğiniz akıllı telefonlar hormonları olumsuz etkileyerek kilo almaya neden oluyor.
Kategori: Sağlık
Kapalı Alan Korkusu Olanlara Kolaylık 05.10.2014 15:26
Tıpta görüntüleme yöntemi olan MR (manyetik rezonans) cihazlarında kapalı kalma korkusu yaşayanlara, gelişen teknolojiyle yeni çözümler sunuluyor.
Kategori: Sağlık
Meme Kanserine Zeytinyağlı Önlem 03.10.2014 13:55
Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Sancar Bayar, "Akdeniz ülkelerinde meme kanserinin az görülmesinin nedeni, muhtemelen düzenli zeytinyağı tüketimidir" dedi.
Kategori: Sağlık
Burcunuza Göre Makyaj Seçenekleri 02.10.2014 17:13
Burcunuzun güzelliğiniz üzerinde de etkili olduğunu ve bunu makyajınıza yansıtabileceğinizi biliyor muydunuz? İşte, size önerilerimiz...
Kategori: Sağlık
Güneş Lekelerinden Kurtulmanın Yolları 02.10.2014 16:59
Güneşin istenmeyen yan etkilerinden en önemlilerinden biri de güneş lekeleri. Peki yaz boyunca oluşan güneş lekelerinden nasıl kurtuluruz? İşte cevabı...
Kategori: Sağlık
Kurban Bayramı'nda Neyi, Nasıl Tüketmeliyiz? 02.10.2014 15:51
Etin fazla tüketilmesi durumunda hazımsızlık, uykusuzluk, kabızlık ve şişkinlik gibi problemler yaşanabilir. Bu problemleri yaşamamak için bayram boyunca beslenmemize dikkat etmemiz gerekiyor.
Kategori: Sağlık
DÖVİZ
USD
EURO
GBP
ÇOK OKUNANLAR
-ABD'de Büyük Panik!
-Kritik Uyarı! Saatleri Siz Değil...
-'Tarihi Bir Hatadır'
-Özlem Yıldız, Seren Serengil'i Affetmedi
-Aysal'dan Flaş Açıklamalar
-Epilasyonda Kalbi Durdu