Haber Program 2.0.5.8 İndir | Sitene Sondakika Ekle | Ana Sayfam Yap | Giriş | Künye | İletişim 29 Ocak 2015 Perşembe 08:03  
 
Googleda Ara
Haberlerde Ara
Resimlerde Ara
TV KÖŞESİ
Canlı Tv İzle
TARİHTE BUGÜN
ŞANS OYUNLARI
Ayrıntılar
Ayrıntılar
Ayrıntılar
SÜPER LİG
Takım
1. Bursaspor 23 
2. Trabzonspor 20 
3. Fenerbahçe 17 
4. Kayserispor 17 
5. Antalyaspor 17 
6. 14 
7. Besiktas 13 
8. Ankaragücü 13 
9. Galatasaray 13 
10. Büyüksehir Bld. 13 
11. Manisaspor 12 
12. Gaziantepspor 10 
13. Eskisehirspor
14. Gençlerbirligi
15.
16. Sivasspor
17. Konyaspor
18. Kasimpasa
Detaylı puan tablosu için tıklayınız!
ABONELİKLER
Sitemiz Anadolu Ajansı ve Chan Haber Ajansı Üyesidir.
Add to Google
  Sağlık
DİKKAT EKSİKLİĞİ - HİPERAKTİVİTE
Dikkat eksikliği ve hiperaktive bozukluğuna çözüm
Yazı Boyutunu Büyüt: | 1 | 2 | 3 | 4 |
Dikkat eksikliği ve hiperaktive bozukluğuna çözüm
08 Ekim 2008 Çarşamba 12:00

Çocuklarda Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu doktor kontrolunde olmalı...

Gaziantep Üniversitesi (GAZÜ) Tıp Fakültesi Endokrinoloji ve Metabolizma Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ersin Akarsu, çocuklarda sıkça görülen 'Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğuna (DE/HB)'' ancak uzman bir psikiya'trist gözetiminde tanı konulabileceğini ve çok ciddi bir değerlendirme sonucunda ilaç tedavisini karar verilebileceğini bildirdi.

''Çocuklarda Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu'' konulu panele, GAZÜ Tıp Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ersin Akarsu, GAZÜ Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Semih Summak, ve İç Hastalıkları Merkezi Beslenme Uzmanı Yasemin Koçum konuşmacı olarak katıldı.

Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunun (DE/HB)hormonal ve metabolik boyutuna değinen Akarsu, DE/HB'ye ancak uzman bir psikiyatrist gözetiminde tanı konulabileceğini ve çok ciddi bir değerlendirme sonucunda ilaç tedavisine karar verilebileceğini söyledi.

Belirtilerin kötüleşmesini önlemede beslenme ve metabolik boyutun DE/HB'li çocuklar için önemli olduğuna dikkat çeken Akarsu, ''Bazı troid rahatsızlıkları da DE/HB ile karıştırılabilir. Bu nedenle birden fazla uzmanın iş birliği gereklidir. DE/HB'de bazen beyin glukozu gereği gibi kullanamıyor, bu nedenle ortaya çıkan fazla enerji hiperaktif belirtilerin kötüleşmesine neden olabiliyor'' diye konuştu.

Bu haber 3345 kez okunmuştur.
Kaynak: AA
  Haberleri, Hava Durumunu ve Doviz Kurlarını bilgisayarınızdan takip etmek için tıklayınız.
  Bu habere oy verin
  En çok puan alan haberler
Toplam 3 ziyaretçi
Ortalama 10 Puan verdi.
Yorum Yaz
Arşivime Ekle
Arkadaşıma Gönder

"Dikkat eksikliği ve hiperaktive bozukluğuna çözüm" başlıklı habere ilk yorumu siz yapın!

 Yeni Eklenen Sağlık Haberleri
Kanser Tedavisinde Çığır Açacak Buluş 28.01.2015 15:20
Sabancı Üniversitesi öğretim üyeleri Doç. Dr. Ali Koşar ve Doç. Dr. Devrim Gözüaçık, böbrek taşı, prostat, kanser ve tümörleri, hastaya zarar vermeden yok eden cihaz geliştirdi.
Kategori: Sağlık
Her İki Çiftten Biri Mutsuz! 28.01.2015 15:13
El ele gördüğümüz çiftler düşündüğümüz kadar eğlenceli olmayabilir...
Kategori: Sağlık
Aradığınız Aşkı Bulamadınız mı? 28.01.2015 13:15
Ayşe Özyılmazel, aranan aşkın neden bulunmadığını 30 maddede açıklamış...
Kategori: Sağlık
İş Stresi Aşkın Önüne Geçemiyor 28.01.2015 12:10
Yapılan ankete göre birçok kişi mesaide bile sevgilisini düşünüyor.
Kategori: Sağlık
Sanal Aşklar İlişki Düşmanı 28.01.2015 11:06
Uzmanlar internet aracılığıyla kurulan duygusal ilişkilerin "sağlıklı ilişki" kavramına zarar verdiğini ifade ediyor.
Kategori: Sağlık
Dikkar! Doğum Kontrol Hapları Kansere Neden Olabiliyor 28.01.2015 10:49
Danimarka'da 317 kadın üzerinde yapılan bir araştırma, doğum kontrol haplarının beyin kanseri riskini 2,5 kat artırdığını ortaya koydu.
Kategori: Sağlık
Deja Vu Hissinin Nedenleri 28.01.2015 10:44
Araştırmalara göre, insanların üçte ikisi hayatında en az bir kez bir şeyi daha önceden görmüş olduğu duygusuna kapılıyor. Peki ama neden?
Kategori: Sağlık
Kahvede Morfin Etkisi Yapan Ağrı Kesici Bulundu 28.01.2015 10:31
Brezilya'da yapılan bir araştırmada, kahvede varlığı daha önce bilinmeyen morfin benzeri proteinler bulunduğu ortaya çıkarıldı.
Kategori: Sağlık
Dünya Sağlık Örgütü Açıkladı: Antibiyotik devri bitiyor 28.01.2015 10:26
Dünya Sağlık Örgütü antibiyotik devrinin yakında sona ereceğini açıkladı.
Kategori: Sağlık
Eşinden Şiddet Gören Kadının Hukuksal Hakları 27.01.2015 17:00
Günümüzde çok sık karşılaştığımız aile içi şiddete uğrayan çoğu kadın, ne yazık ki hukuksal haklarını bilmiyor. Biz de bu konuda size yardımcı olabilmek için işin uzmanına gittik.
Kategori: Sağlık
Elektrikle Gelen Şifa 27.01.2015 16:34
Acısız, iltihapsız ve ucuz tedavi olanağı sağlayan elektrikli tedavi yöntemi Avrupa'nın birçok ülkesinden önce Türkiye'de uygulanmaya başlandı.
Kategori: Sağlık
Karın Ağrısını Hafife Almayın! 27.01.2015 12:48
Karnın üst orta bölümünde ortaya çıkan ağrı, geğirme, bulantı ve karnın şişmesinin dispepsi hastalığının semptomları olduğu belirtildi.
Kategori: Sağlık
Karşı Cinsi En Çok Kızdıran Cümleler 27.01.2015 12:32
Kadın ve erkeklere karşı cinsten duymaktan bıktıkları cümleler soruldu.
Kategori: Sağlık
Yaşlandığınızı gösteren belirtiler 27.01.2015 12:22
Çoğu insan yaşlandığını kabul etmek istemese de, hayatımızın bir parçası olan bu süreci yaşamak zorundayız. İşte yaşlandığınızı gösteren belirtiler...
Kategori: Sağlık
Elma Sirkesinin Şaşırtıcı Mucizeleri 27.01.2015 12:21
Elma sirkesini sadece salatalarınıza ekleyerek kullanıyorsanız, büyük hata yapıyorsunuz! Neden mi? Çünkü elma sirkesinin 21 şaşırtıcı mucizevi etkisi var!
Kategori: Sağlık
Kışın Da Güzel Görünmek Mümkün 27.01.2015 11:05
Yaz boyu güneşin ışıl ışıl yaptığı cildimiz, kışın soluyor, rüzgar ve soğuk havanın etkisiyle kuruyor, saçlarımız matlaşıyor ve şekil almıyor... Çözümü yazımızda: kış boyu güneşin seksi etkilerini hissetmek için öneriler...
Kategori: Sağlık
Çocuklarda Bu Oturuş Tehlikeli 27.01.2015 10:56
Çocukların yanlış oturuş pozisyonları, önlem alınmazsa ileride bel, sırt ve omurga gibi vücudun önemli bölümlerinde kaymalar meydana getiriyor.
Kategori: Sağlık
Kış Şişmanlığından Kendinizi Koruyun 27.01.2015 10:56
Beslenme ve Diyet Bölümü'nden Uz. Dyt. Sevil Ürer, kış aylarında hastalıklardan korunma ve formda bir kış geçirmek için önerilerde bulundu.
Kategori: Sağlık
Gece Yarısı Uyanıyorsanız... 27.01.2015 10:43
ABDde üretilen sprey gece yarısı uyananların kısa bir sürede yeniden uyumalarını sağlıyor.
Kategori: Sağlık
Mide Yanması Kanser Belirtisi Olabilir 27.01.2015 10:34
Mide yanmasının mide ya da özofagus kanserinin belirtisi olabileceği belirtiliyor.
Kategori: Sağlık
DÖVİZ
USD - -
EURO - -
GBP 3.61700 3.63510
ÇOK OKUNANLAR
GAZETE SAYFALARI
DÜNDEN KALANLAR
-Nazlı Ilıcak Oy Vereceği Partiyi Açıkladı
-Usta Oyuncuya Askerlik Şoku
-Facebook'un Yeni Uygulaması Facebook Lite Yayında!
-Deja Vu Hissinin Nedenleri
-Haşim Kılıç'tan Flaş Açıklama!
-Erdoğan'a Sürpriz Danışman
-Kahvede Morfin Etkisi Yapan Ağrı Kesici Bulundu
-Dikkar! Doğum Kontrol Hapları Kansere Neden Olabiliyor
-Kıdem Tazminatı Sorunu Seçime Kadar Çözülecek
-Dünya Sağlık Örgütü Açıkladı: Antibiyotik devri bitiyor
 Gizlilik İlkeleri ve Kullanım Koşulları  | E-Mail  | İletişim Formu RSS Haber RSS Haber XML Haber