Haber Program 2.0.5.8 İndir | Sitene Sondakika Ekle | Ana Sayfam Yap | Giriş | Künye | İletişim 27 Ağustos 2014 Çarşamba 13:49  
 
Googleda Ara
Haberlerde Ara
Resimlerde Ara
TV KÖŞESİ
Canlı Tv İzle
TARİHTE BUGÜN
ŞANS OYUNLARI
Ayrıntılar
Ayrıntılar
Ayrıntılar
SÜPER LİG
Takım
1. Bursaspor 23 
2. Trabzonspor 20 
3. Fenerbahçe 17 
4. Kayserispor 17 
5. Antalyaspor 17 
6. 14 
7. Besiktas 13 
8. Ankaragücü 13 
9. Galatasaray 13 
10. Büyüksehir Bld. 13 
11. Manisaspor 12 
12. Gaziantepspor 10 
13. Eskisehirspor
14. Gençlerbirligi
15.
16. Sivasspor
17. Konyaspor
18. Kasimpasa
Detaylı puan tablosu için tıklayınız!
ABONELİKLER
Sitemiz Anadolu Ajansı ve Chan Haber Ajansı Üyesidir.
Add to Google
  Sağlık
DİKKAT EKSİKLİĞİ - HİPERAKTİVİTE
Dikkat eksikliği ve hiperaktive bozukluğuna çözüm
Yazı Boyutunu Büyüt: | 1 | 2 | 3 | 4 |
Dikkat eksikliği ve hiperaktive bozukluğuna çözüm
08 Ekim 2008 Çarşamba 12:00

Çocuklarda Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu doktor kontrolunde olmalı...

Gaziantep Üniversitesi (GAZÜ) Tıp Fakültesi Endokrinoloji ve Metabolizma Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ersin Akarsu, çocuklarda sıkça görülen 'Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğuna (DE/HB)'' ancak uzman bir psikiya'trist gözetiminde tanı konulabileceğini ve çok ciddi bir değerlendirme sonucunda ilaç tedavisini karar verilebileceğini bildirdi.

''Çocuklarda Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu'' konulu panele, GAZÜ Tıp Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ersin Akarsu, GAZÜ Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Semih Summak, ve İç Hastalıkları Merkezi Beslenme Uzmanı Yasemin Koçum konuşmacı olarak katıldı.

Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunun (DE/HB)hormonal ve metabolik boyutuna değinen Akarsu, DE/HB'ye ancak uzman bir psikiyatrist gözetiminde tanı konulabileceğini ve çok ciddi bir değerlendirme sonucunda ilaç tedavisine karar verilebileceğini söyledi.

Belirtilerin kötüleşmesini önlemede beslenme ve metabolik boyutun DE/HB'li çocuklar için önemli olduğuna dikkat çeken Akarsu, ''Bazı troid rahatsızlıkları da DE/HB ile karıştırılabilir. Bu nedenle birden fazla uzmanın iş birliği gereklidir. DE/HB'de bazen beyin glukozu gereği gibi kullanamıyor, bu nedenle ortaya çıkan fazla enerji hiperaktif belirtilerin kötüleşmesine neden olabiliyor'' diye konuştu.

Bu haber 3248 kez okunmuştur.
Kaynak: AA
  Haberleri, Hava Durumunu ve Doviz Kurlarını bilgisayarınızdan takip etmek için tıklayınız.
  Bu habere oy verin
  En çok puan alan haberler
Toplam 3 ziyaretçi
Ortalama 10 Puan verdi.
Yorum Yaz
Arşivime Ekle
Arkadaşıma Gönder

"Dikkat eksikliği ve hiperaktive bozukluğuna çözüm" başlıklı habere ilk yorumu siz yapın!

 Yeni Eklenen Sağlık Haberleri
Flaş! Rus Doktorlar Başardı 27.08.2014 10:52
Rusya Sağlık Bakanı Veronika Skvortsova Ria Novosti ajansına yaptığı açıklamada, Ebola virüsüne karşı deneysel aşı hazırladıklarını ve bu aşının ilk denemelerinin olumlu sonuçlandığını bildirdi.
Kategori: Sağlık
İlişkinin En Büyük 5 Düşmanı! 26.08.2014 16:31
İlişkinizde bazı söz ve tavırlar, siz farkında olmadan aşkınızın katili olur. İşte size, ilişkinizi kurtaracak bazı ipuçları...
Kategori: Sağlık
Fondöten Kullanma Taktikleri 26.08.2014 16:05
Ciltteki lekeleri gizlemek ve tüm yüzün aynı renkte olmasını sağlamak için etkin bir yol olan fondöteni ne tür bir cilde sahip olursanız olun mutlaka az miktarda sürmelisiniz.
Kategori: Sağlık
Bakanlık'tan Ebola Açıklaması 26.08.2014 12:05
Sağlık Bakanlığı'ndan yapılan yazılı açıklamada, Ebola şüphesiyle gözlem altına alınan İtalyan kadın hastanın Ebola virüsü taşımadığı bildirildi.
Kategori: Sağlık
Ice Bucket Challenge Nedir? 26.08.2014 11:21
ALS Hastalığı son günlerde Ice Bucket Challenge kampanyası ile gündeme geldi. Vatandaşın merak ettiği ise Ice Bucket Challenge Nedir? ALS Hastalığı Nedir? İşte açıklamalar:
Kategori: Sağlık
Bu 10 Şeyi Sakın Yapmayın! 25.08.2014 19:13
Kavurucu sıcağa ve yüksek neme rağmen yaz mevsiminde kalp hastalarının morallerinin yükseldiği ve hastaların kendilerinde daha fazla efor sarfetme gücü buldukları bir gerçek...
Kategori: Sağlık
Uzun Saç En Çok Kimlere Yakışır 23.08.2014 17:42
Uzun saç kullanımında kişilerin yaşam tarzı, saç tipi, yüz şekli ve kilosu önemlidir. Peki, uzun saçın kişiye yakışması için bu kriterlerin nasıl olması gerekiyor?
Kategori: Sağlık
Gazze'de Çocukların Acil Yardıma İhtiyacı Var 22.08.2014 10:52
UNICEF: "Gazze'de 370 binden fazla çocuğun 'psiko-sosyal' ilk yardımına ihtiyacı var."
Kategori: Sağlık
Yüzde 100 Zam Geldi! Kimler Etkilenecek? 22.08.2014 10:04
Sosyal güvencesi olmayanlar, prim borcunu ödemeyenler, milletvekilleri ve turistler kamu hastanelerinden zamlı ücretler üzerinden muayene olacak.
Kategori: Sağlık
İyi Komşu Kalp Krizi Riskini Azaltıyor 20.08.2014 17:12
ABD'de yapılan bir araştırma, iyi komşuların yer aldığı sosyal çevre ile sıkı ilişkilere sahip insanların kalp krizi geçirme riskinin daha az olduğunu gösteriyor.
Kategori: Sağlık
Mısır Püskülü ile Zayıflayın 20.08.2014 16:19
İçeriğindeki bol potasyum ve kalsiyum ile vücudunuzun direncini kaybetmeden zayıflamanızı sağlayan mucize: Mısır püskülü.
Kategori: Sağlık
Elmacık Kemiklerinizi Makyajla Ortaya Çıkarın 20.08.2014 15:55
Makyajla harikalar yaratmak sizin elinizde. Elmacık kemiklerinizi ön plana çıkarmak için işte yapmanız gerekenler...
Kategori: Sağlık
Ebolada İyileşme Umudu 20.08.2014 11:44
Liberya hükümeti, deney aşamasındaki Ebola ilacını kullanan 3 doktorun sağlık durumunda iyileşme gözlendiğini açıkladı.
Kategori: Sağlık
Göz Kuruluğunun Sebepleri 19.08.2014 15:20
Göz kırpmayı, bilgisayar karşısında uzun süre durduğu için unutan kişinin, gözyaşı çabuk buharlaşacağından dolayı göz kuruluğu şikayeti yaşayabileceği belirtildi.
Kategori: Sağlık
Spordan Önce ve Sonra Kahve İçin 19.08.2014 15:16
Spordan önce içilen kahve daha çok kalori yakmanızı sağlarken spordan sonra içilen kahve kaybettiğiniz gücü geri kazandırıyor.
Kategori: Sağlık
Sağlık Bakanlığı'ndan Rahatlatan Haber 13.08.2014 20:13
İstanbul'da Ebola şüphesiyle karantinaya alınan Nijeryalı kadının sıtma olduğu bildirildi.
Kategori: Sağlık
Kanser Yapıyor İddiası! 13.08.2014 11:50
Dünyanın en tanınmış diş macunlarından Colgate Totalin kanserojen ve cinsel gücü azalttığı iddia edilen bir madde içerdiği iddia edildi
Kategori: Sağlık
İstanbul'a Kadar Geldi mi? 12.08.2014 12:28
Nijerya'dan sabah saatlerinde İstanbul'a inen THY uçağında bulunan Afrikalı kadın bir yolcu, ebola şüphesiyle çocuğuyla beraber sağlık kuruluşuna sevk edildi
Kategori: Sağlık
En Favori Çalışan Olmanın 7 Yolu 06.08.2014 13:38
Kariyer hayatı rekabet dolu ve zordur fakat bu öneriler favori çalışan olmanıza yardım edecek.
Kategori: Sağlık
Zayıflamak İçin Günde 4 Tane Malta Eriği 06.08.2014 13:32
Açlık hissini azaltan malta eriği kilo vermek isteyenlerin en büyük yardımcısı.
Kategori: Sağlık
DÖVİZ
USD
EURO
GBP
ÇOK OKUNANLAR
-Devler Ligi'nde Gecenin Sonuçları (26 Ağustos)
-Sanayi İstihdamında Tablo Kötü
-Borsada Yüzde 0,24'lük Artış
-Dolar 2,1670 TL
-Erdoğan: Bu Asla Bir Veda Değil!
-Flaş! Rus Doktorlar Başardı
-Bankaların Bu Mesajına Dikkat!
-Gülse Birsel'in Acı Günü
-AK Parti İçin Tarihi Gün (Canlı)
-Torba'dan Emekliye Müjde!
GAZETE SAYFALARI
DÜNDEN KALANLAR
-Reyhanlı Davasında 5 Tahliye